רח' איינשטיין 40, מגדל קניון רמת אביב, קומה 3, תל-אביב

גישות חדשות באבחון סרטן העור

 

באופן מסורתי, האבחנה של סרטן העור מסתמכת על בדיקה גופנית (כלומר, בעין בלתי מזוינת) ולעיתים אחריה מתבצעת ביופסיה של נגעים חשודים. למרות שבדיקה היסטופתולוגית היא הגולד-סטנדרט לאבחון סרטן העור, עדיין מדובר בהליך פולשני הקשור לסיבוכים פוטנציאליים, כמו כאב, זיהום, דימום, צלקות והיפו-פיגמנטציה, בין היתר.

■לאחרונה פותחו טכניקות הדמיה לא פולשניות רבות שנועדו להתגבר על המגבלות הקיימות. טכניקות אלו כוללות טכניקות הדמיה אופטיות (כגון דרמוסקופיה, מיקרוסקופיה קונפוקלית רפלקטיבית [RCM] וטומוגרפיה קוהרנטית אופטית[OCT]) וטכניקות הדמיה לא אופטיות (כגון אולטרסאונד והדמיית תהודה מגנטית [MRI]), ועוד.

■■בפרק זה נסקור תחילה מכשירי הדמיה לא פולשניים הנמצאים בשימוש באופן קליני יומיומי. שנית, נדון בשיטות הדמיה שנחקרות כעת ושאנו צופים שייעשה בהן שימוש בעתיד.

■■המגבלות העיקריות להטמעה הנרחבת של מכשירי הדמיה לא פולשניים הן העלות שלהם, עקומת הלמידה לפענוח התמונות שמתקבלות והיעדר תוכניות הוראה סדורות. בעתיד, השימוש באלגוריתמים של בינה מלאכותית (AI) עשוי להוות זרז להטמעה ושימוש גלובלי בטכנולוגיות אלה. אנו מאמינים ששילוב של הדמיה לא פולשנית בסיוע בינה מלאכותית הוא בעל פוטנציאל ליצור שינוי פרדיגמה גדול בפרקטיקה הדרמטולוגית ובטיפול בחולים.

Share the Post:

פרסומים אחרונים

זקוקים לטיפול? צריכים הכוונה?

מלאו פרטים או התקשרו. ואחזור אליכם בהקדם

אשמח לעזור

דילוג לתוכן