רח' איינשטיין 40, מגדל קניון רמת אביב, קומה 3, תל-אביב

קשר בין המבנה הדרמוסקופי של גלובולים היקפיים לאבחון של נגעים מלנוציטיים

תקציר:

רקע: נוכחות של גלובולים היקפיים קשורה לנגעים מלנוציטיים מתרחבים; עם זאת, ישנן תבניות רבות של חלוקת גלובולים היקפיים ועדיין לא ידוע אם דפוסים ספציפיים יכולים לעזור להבדיל בין נבוס מתרחב לבין מלנומה.

מטרה: לחקור האם קיימים הבדלים מורפולוגיים בין הגלובולים ההיקפיים הנראים בקבוצות שונות של נבוסים ובמלנומה.

שיטות: מחקר חתך של תמונות קליניות שהציגו גלובולים היקפיים, בנוסף לכל תמונות המלנומה עם גלובולים היקפיים בארכיון שיתוף פעולה בינלאומי של תמונות עור. נמדדו ודווחו קשרים בין אבחנה לתכונות קטגוריות..

תוצאות: נכללו בניתוח 184 נגעים עם גלובולים היקפיים מהמרפאה שלנו; רק 6 מתוכם התגלו כמלנומה. נוספו לניתוח 109 מלנומות עם גלובולים היקפיים מארכיון שיתוף פעולה בינלאומי של תמונות עור. מלנומות היו שכיחות יותר בגפיים ועל פני אנשים מבוגרים יותר. מלנומות הציגו יותר גלובולים היקפיים אטיפיים, עם מספר טבעות ו / או גלובולים היקפיים בצד אחד של הנגע. רק 5% מהמלנומות חסרו מבנים דרמוסקופיים ספציפיים למלנומה לעומת 48% מהנבוסים.

מסקנות: נגעים מלנוציטיים עם גלובולים היקפיים אטיפיים או חלוקים בצורה לא סימטרית, במיוחד כאשר הם ממוקמים בגפיים, צריכים לעורר חשד לממאירות. נגעים מלנוציטיים עם גלובולים היקפיים אופייניים ומתחלקים באופן סימטרי סביב הנגע, וללא תכונות דרמוסקופיות מדאיגות אחרות, אינם צפויים להיות ממאירים.

. J Eur Acad Dermatol Venereol. 2021 Apr;35(4):892-899 .

Share the Post:

פרסומים אחרונים

זקוקים לטיפול? צריכים הכוונה?

מלאו פרטים או התקשרו. ואחזור אליכם בהקדם

אשמח לעזור

דילוג לתוכן